salji

Thursday, April 25, 2013

Jasamu Dikenang

Salam, entry kali ini adalah menceritakan beberapa orang dimana jasa mereka akan saya kenang hingga bila-bila. Mereka inilah yang membantu saya ketika melakukan kerja di Bahagian Media dan Komunikasi Korporat (BMKK), Jabatan Penerangan Malaysia, Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia di Putrajaya. Mereka ini adalah Pegawai Penerangan yang bekerja keras demi bangsa, agama, keluarga mereka dan juga kepada negara Malaysia tercinta. Mereka ini tidak memilih bulu langsung ketika menjalankan kerja mahupun rutin harian mereka. Bila mana saya memerlukan pertolongan dan juga tunjuk ajar, maka mereka lah yang sedia membantu. Mereka ini adalah Encik jagjit Singh a/l Sarjit Singh, Puan Noor Zihan Jumat, Encik Husni Yusop, Cik Musalliana, Encik Mohd Rizal dan Encik Sazaki. Mereka ini lah yang memberi tunjuk ajar kepada saya ketika di BMKK.

Selain itu juga, staf lain juga turut membantu dan memberi kerjasama yang rapat jua. Seperti Kak Dila, Puan Noriza, Puan Sukam dan lain-lain. Tidak terlupa juga kepada Pengarah MKK, Encik Nik Mohd Kamal W Mustapha, Timbalan Pengarah (Media), Tuan Haji Suwadi Guiling, Timbalan Pengarah (Komunikasi Korporat) Puan Wan Saidatul Shafina. Terima kasih banyak-banyak.

Kerja saya di MKK kebanyakan hanyalah berada di Bilik Kad Perakuan Media bersama-sama Kak Zihan. Menyemak dan memproses permohonan rakan-rakan media samada didalam negara mahupun diluar negara. Pelbagai ilmu yang saya pelajari disini. Selain itu juga, kawalan media yang saya ikuti juga memberikan pengalaman bagaimana cara untuk kita menguruskan pengerakan media ketika majlis yang dianjurkan oleh kerajaan yang juga melibatkan pemimpin tertinggi negara dan kerajaan.

Dimana sekalipun saya berada dan ditempatkan, JASA KALIAN TETAP KU KENANG.


~Mohd Amirul Mohd Noor @ Mr. Bunny

No comments:

Post a Comment