salji

Friday, March 8, 2013

PERJUANGAN MEMBELA DAULAT NEGARA





PENCEROBOHAN TENTERA DIRAJA KESULTANAN SULU TERHADAP SABAH


Bibit-bibit perjuangan para anggota keselamatan iaitu PDRM pada barisan hadapan manakala anggota Tentera Malaysia dibarisan kedua dalam tragedi yang menimpa negara kita pada baru-baru ini menentang anggota penceroboh yang didakwa anggota Tentera Diraja Kesultanan Sulu telah mengakibatkan Sabah hampir diistiharkan darurat. Namun, ianya dapat diatasi dengan segera dalam Ops Daulat (Operasi Daulat) dimana pihak Tentera yang mulanya merupakan Barisan Kedua telah bergabung tenaga bersama anggota PDRM (Joint Operation) untuk menentang musuh negara. Dengan arahan daripada Perdana Menteri Malaysia, Y.A.B Dato' Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, Panglima ATM telah mengerahkan 7 Batalion Tentera Diraja Malaysia untuk mengawal situasi di Sabah, iaitu Lahad Datu sebanyak 5 Batalion dikerah, Semporna hanya 1 Batalion dikerah dan 1 lagi Batalion dikerah di sebuah daerah untuk mengawal situasi disana.



Dengan dibekalkan semangat juang yang tinggi serta ketaatan anggota Keselamatan Negara, mereka berjuang hingga ke titisan darah terakhir demi menjaga kedaulatan sebuah negara yang dinamakan Malaysia, Tanah Tumpah Airku. Semangat juang yang tinggi anggota Keselamatan Negara kita dikagumi oleh semua pihak, namun ada segelintir pihak yang cuba menjatuhkan moral anggota Keselamatan Negara kita dengan mempertikaikan soal aset negara kita dan juga pelbagai isu yang lain. Ada juga segelintir  rakyat Malaysia yang mengutuk dan menghina anggota Keselamatan Negara kita yang terkorban. Segala kata-kata cacian dan makian ini disebarkan di laman sosial FB.




Pelbagai tohmahan dan hinaan yang diberikan oleh mereka terhadap anggota Keselamatan Negara kita yang terkorban mahupun yang sedang berjuang. Malah wartawan juga dihina sedemikian rupa. Dimanakah semangat juang dan patriotik masyarakat kita....???? Dimanakah prinsip Rukun Negara kita..?? Adakah kita amalkan...?? Inilah yang terjadi apabila diri kita tidak diserapkan nilai-nilai Rukun negara serta semangat Patriotik terhadap negara. Apatah lagi, timbul isu dimana, PERISIKAN FILIPINA telah mendakwa bahawa Ketua Pembangkang Malaysia serta beberapa pemimpin pembangkang yang lain berjumpa dengan 'Sultan Sulu', Jamalul Kiram III... Apakah kotif disebalik ini..?? Ini disahkan sendiri oleh Presiden Filipina sendiri. Ini bukan sandiwara politik yang dimanikan oleh UMNO ataupun Barisan Nasional (BN). Ini telah disahkan sendiri oleh PRESIDEN FILIPINA...!!!!.  Maka dengan itu, Perdana Menteri Malaysia telah mengarahkan PDRM menyiasat kes ini. 


Jamalul Kiram III yang mendakwa beliau adalah Sultan Sulu

Ramai yang marah dan bertanya kenapa PDRM diletak dibarisan hadapan (frontline) dan bukannyer Tentera kita, ATM. Ini jawapannya. Ini disebabkan kita mengangap mereka sebagai PENCEROBOH dan kita hanya berhak menangkap dan menahan mereka sahaja. Inilah sebab kita meletakkan pasuka PDRM dihadapan. Selain itu juga, kita terpaksa mengikuti Prokotol Antarabangsa Geneva (PBB). Kita nak tangani sesuatu mesti ada cara dan protokol. Ini melibatkan dua buah negara iaitu Malaysia dan Filipina. Apabila pasukan PDRM tidak dapat menangani pencerobohan ini, barulah Tentera ambil alih, denganm keizinan Pamglima Angkatan Tertinggi Tentera Bersenjata Malaysia, iaitu Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong, selaku Ketua Negara Malaysia. Baginda akan mengistiharkan darurat, maka barulah Angkatan Tentera Malaysia ambil alih operasi. Apabila ATM ambil alih, disini saya nak tegaskan, Ketua Operasi Tentera tersebut adalah Panglima Angkatan Tentera Malaysia, dan dibawah Panglima barulah Menteri Pertahan Malaysia. Ini kerana, arahan kerahan datang daripada SPBYDPA, bukannya Perdana Menteri. Ini yang kita sebagai rakyat Malaysia kena fahami denga jelas tentang perkara ini. Ketika PDRM ambil alih operasi, Tentera hanya siap sedia di belakang PDRM. Kesemua cabang ATM terlibat dalam Operasi ini.


Status Anggota PDRM di laman sosial Facebook



Secara kesimpulannya sebelum pihak ATM bergabung tenaga dengan PDRM, seramai 7 anggota PDRM terkorban dalam serangan ini termasuklah dua orang Pegawai Kanan PDRM iaitu, KCKD Semporna dan juga Pegawai Kanan Cawangan Khas Bukit Aman. Dikatakan dua orang anggota Keselamatan Negara kita yang terkorban dibunuh dengan KEJAM oleh Tentera Sulu ini. Adakah ini patut dilakukan terhadap seAGAMA...???? Apakah umat Islam sudah hilang akal mahupun sudah tidak waras lagi..?? Dimanakah sikap keperimanusian ini..?? Subhanallah... Mereka yang terkorban ini adalah MATI SYAHID..!! Ini disahkan sendiri oleh Majlis Fatwa Kebangsaan Malaysia.




Apa yang dinyatakan dalam sebuah akhbar

Apabila kesabaran anggota Keselamatan Negara kita sudah mencapai tahap yang MERAH, maka Pemimpin Negara kita mula bertindak aggresif. Perdana Menteri mengerahkan 7 Batalion dihantar ke Sabah dan mereka diberikan arahan untuk 'menghapuskan penceroboh di Sabah'. Operasi ini melibatkan beberapa ASET TENTERA yang canggih digunakan dalm operasi ini. Serangan Ops Daulat ini dimulakan jam 7.00 pagi pada hari Selasa (tidak silap saya) dengan pengeboman oleh dua jenis pesawat milik TUDM. Kapal Diraja (KD) berkawal di perairan Sabah. selepas serangan yang dijalankan oleh TUDM, serangan mortar pula dilancarkan oleh Tentera Darat Diraja Malaysia. Kenderaan Perisai telah mula masuk dan askar dan Polis memulakan 'pembersihan' di kawasan sekitarnya. Penduduk ramai dipindah ke kawasan yang selamat dan dilindungi. Ini takut diancam oleh pengganas Sulu. Segala aset dikerahkan bagi menjalankan Operasi Daulat atau dikenali sebagai Ops Daulat. Hasilnya, sungguh memuaskan !! Dikatakan lebih daripada 20 anggota Tentera Kesultanan Sulu MAMPOS, manakala anggota Keselamatan Negara kita tiada seorang pun yang maut dalam Operasi Daulat ini. Langkah yang berjaga-jaga diambil oleh kesemua anggota Keselamatan Negara bagi menjamin keselamatan nyawa mereka.

Operasi Besar-Besaran
Penceroboh yang mati ditembak

Penceroboh yang MATI KATAK
Operasi Ketenteraan (Ops Daulat) -'Pembersihan Sabah'
Penceroboh yang ditahan oleh pihak anggota Keselamatan Negara
Penceroboh yang disyaki terkena serangan TUDM




Kenderaan tentera yang berfungsi sebagai menyekat kesemua talian komunikasi di Lahad Datu





Lawatan Perdana Menteri ke Lahad Datu abgi melihat sendiri keadaan Operasi Daulat atau dikenali sebagai Ops Daulat ini. keprihatinan Perdana Menteri Malaysia juga membuktikan bahawa Mohd najib mengambil serius dalm isu ini kerana ini melibatkan Isu Keselamatan Negara kita. jangan mempolitikkan isu ini, jangan mempersendakan isu ini, politik tetap politik, namun soal Keselamatan Negara Adalah Tanggungjawab Bersama...!!! 










Semoga Perjuangan mereka dirahmati oleh Allah S.W.T dan bagi bukan Muslim, semoga perjuangan anda diberkati oleh Tuhan. Salam Perjuangan daripada saya, rakyat Malaysia yang menyokong penuh usaha Angkatan Keselamatan Negara Malaysia.

Petikan kata-kata Presiden Aquino kepada Sultan Sulu

"Jika kamu mati disembelih oleh rakyat Malaysia, maka itu masalah kamu, dan jika kamu kamu kembali ke Filipina, tentera saya juga akan membunuh kamu seperti ayam. Kamu tiada pilihan"


~Mohd Amirul Bin Mohd Noor ( Mr. Ayoi)~


No comments:

Post a Comment