salji

Friday, March 8, 2013

BEKALAN UNTUK CABARAN SUKAR

Kesabaran saya mula tercabar dan kian tercabar. Apabila dituduh dan dilabel sebagai ***. Mana tak geramnyer...!! cume berkawan dengan orang yang lembut dan peramah, kita dituduh sedemikian oleh IBUBAPA sendiri. Kesabaran ada had dan batas juga kan...?? apa kan daya, aku hanay seorang anak yang ingin berubah menjadi insan yang lebih matang, bukan anak derhaka.

Sekadar hinaan dan makian yang ku terima, cukup mencabar diriku ini, namu ku berjaya menempuhi segala dugaan dengan hati yang terbuka bersama Si Dia (Etty). Dia memberikan ku semangat untuk bertahan dan bersabar walaupun apa sekalipun dugaan yang melanda terhadap diriku mahupun atas perhubungan kami. Malah, disebabkan fitnah ini, ibu aku pernah menyuruh aku meninggalkan Dia disebabkan aku dilabel dan dituduh oleh mereka sebagai G**. Apa kan daya, aku hanya mampu berdoa. Memang salah aku sebab terlalu OVER dengan dia sampai mereke menuduh aku menjalankan hubungan sedemikia dengan sejenis. Apa yang mampu aku ungkapkan ketika itu ialah, ITU TIDAK BENAR !!! Aku berdoa kehadrat Ilahi agar berikan bukti yang kukuh agar membuktikan yang aku bukan manusia sedemikian. Memang aku terlalu rapat dengan lelaki tersebut, satu bilik, satu rumah, pergi memancing sama2 dan susah senang sama2. Dia ialah sahabat karibku, sahabat rapatku. Disebabkan dia lembut, tidak menjadi penghalang untuk aku berkawan dengan beliau.

Walau beberapa banyak dugaan sekalipun, aku mampu hadapinya dengan hati yang terbuka dan tenang walaupun aku tahu ianya amat perit dan sakit bagi diriku. Dengan kudrat yang diberikan oleh-Nya, dan juga sokongan Teman Hidupku serta sahabat-sahabat karibku ini, aku akan teruskan menghadapi segala dugaan dan cabaran. Selagi aku mampu, aku akan harungi semua ini. Harapan aku, aku nak keluar dari situ, cari rumah lain, duduk dan kerja. Kumpul duit dan kahwin dan bina hidup yang bahagia tanpa fitnah yang ditaburkan masa kini. Adakah aku sedemikian rupa..??? adakah aku terlalu GILA sampai tergamak melakukan perbuatan sedemikian...?? TIDAK...!! itu bukan aku..!! Itu bukan aku...!! No..!!! aku hanya berharap agar mereke sedar dan diberikan hidayah agar sedar akan apa yang mereka telah lakukan kepada seorang insan yang bergelar ANAK KANDUNG. Aku hanya seorang manusia biasa, solat pon belum perfect, al-Quran pon aku belum habiskan lagi... Aku tak salahkan mereka kerana abaikan aku sewaktu aku kecil dahulu, aku terima ini semua sebagai Qada' dan Qadar aku. Aku hanya insan yang lemah. Apakan daya untuk aku mengahrungi ini semua. Hanya dibekalkan dengan kekuatan mental dan fizikal, kekuatan dalaman, dengan doa, dengan sokongan dari dia, aku jadikan ianya semua sebagai bekalan untuk aku hadapi semua ini.


............AKU HANYA INSAN YANG LEMAH..................


No comments:

Post a Comment